Specjalny Ośrodek Wychowawczy
Zgromadzenia Sióstr 
Zmartwychwstania Pańskiego
im. Bł. Matki Celiny Borzęckiej 
w Mocarzewie

Bł. Matka Celina Borzęcka
   Patronka Ośrodka

Kalendarz wydarzeń
w SOW w Mocarzewie

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zmartwychwstanki


Specjalny Ośrodek Wychowawczy

Zgromadzenia Sióstr

Zmartwychwstania Pańskiego

w Mocarzewie

 

Mocarzewo 13

09-540 Sanniki

tel. 24 277-63-92

 

W skład Ośrodka wchodzą:

  • - Pokoje sypialne dla dzieci
  • - Świetlice
  • - Sala konferencyjna
  • - Stołówka
  • - Sala Doświadczania Świata,
  • - Sala do prowadzenia zajęć Integracji Sensorycznej,
  • - Sala rehabilitacyjna
  • - Pokój zabaw
  • - Pracownia gospodarstwa domowego
  • - Sala gimnastyczna
  • - Gabinet psychologa
  • - Gabinet pielęgniarki

POKOJE SYPIALNE DLA DZIECI

Każda grupa wychowawcza ma do dyspozycji umeblowane pokoje sypialne. Wykwalifikowana i życzliwa kadra pedagogiczna otacza wychowanków całkowitą opieką oraz dba o to, aby panowała tu domowa i przyjazna atmosfera.

ŚWIETLICE

Grupy dziewcząt posiadają do dyspozycji świetlice. Pracownie do zajęć edukacyjno-rewalidacyjnych bardzo dobrze wyposażone są w sprzęt i pomoce do prowadzenia zajęć.
W każdej świetlicy znajduje się telewizor, komputer i dvd.

SALA KONFERENCYJNA

Z Sali konferencyjnej korzystają grupy chłopców. Wyposażona jest w telewizor, dvd oraz stoliki z krzesełkami. Jest miejscem, w którym dzieci mogą poprzez zabawę oraz zajęcia organizowane przez wychowawców, poznawać swoje możliwości i uzdolnienia oraz rozwijać umiejętności społeczne. Na niej odbywają się również apele oraz spotkania całej społeczności ośrodkowej.

SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA

Sala Doświadczania Świata służy do prowadzenia stymulacji polisensorycznej pozwalającej na wielozmysłowe poznawanie otoczenia.

Wykorzystywana jest w pracy terapeutycznej i rewalidacyjnej z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, autystycznymi, z zaburzeniami emocji oraz we wczesnym wspomaganiu rozwoju.

Rolą metody stymulacji polisensorycznej jest usprawnianie wszystkich zmysłów: czucia proprioceptywnego (czucie głębokie), dotyku, węchu, smaku, wzroku, tak by umożliwić dzieciom zintegrowane, wielozmysłowe poznawanie świata.

SALA DO PROWADZENIA ZAJĘĆ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Mówiąc w skrócie, integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu.

Podczas zajęć dziecko z pomocą terapeuty bądź pod jego czujnym okiem wykonuje ćwiczenia, które angażują ciało i układy zmysłów, jak np. zmysł równowagi przy jednoczesnym zaangażowaniu zmysłów wzroku, dotyku i słuchu. Ćwiczenia te mają charakter naukowej zabawy, podczas której dostarczane są różnorodne bodźce zmysłowe, czego wynikiem jest poprawa pracy układu nerwowego. Dziecko, dzięki tym ćwiczeniom zaczyna w odpowiedni sposób integrować bodźce, co wywołuje prawidłowe reakcje adaptacyjne do zmieniających się warunków środowiska zewnętrznego czy własnego ciała.

SALA REHABILITACYJNA

Wyposażona jest w nowoczesny sprzęt rehabilitacyjny.

W sali rehabilitacyjnej odbywają się zajęcia usprawniające naszych wychowanków.

Podstawowym celem zajęć jest aktywność fizyczna uczestników oraz utrzymanie i podnoszenie sprawności ruchowej oraz motywowanie do aktywnego spędzania wolnego czasu i rozwijanie zainteresowań ruchem.

POKÓJ ZABAW

W pokoju zabaw znajdują się różne gry, zabawki edukacyjne i klocki rehabilitacyjne, gdzie poprzez zabawę dzieci mogą pogłębiać swoje umiejętności, poznawać prawa otaczającego je świata oraz rozwijać się intelektualnie. Znajdują się tam min. łamigłówki, klocki, gry planszowe, układanki, itp.

Gry dydaktyczne mają duże znaczenie w procesie kształcenia ze względu na rozwijanie u dzieci aktywności, samodzielności, pomysłowości. Metody gier dydaktycznych łączą różne sposoby poznawania rzeczywistości poprzez słuchanie, oglądanie, działanie, przeżywanie. Wszystkie działania pobudzają dziecko do myślenia. Mają one nie tylko wartości dydaktyczne, ale także terapeutyczne i wychowawcze. Uczą poszanowania przyjętych norm, umożliwiają współdziałanie, uczą dyscypliny oraz sprzyjają uspołecznieniu.

Klocki rehabilitacyjne ( kształtki rehabilitacyjne) dostarczają dzieciom nowych możliwości zabawy i wiele uśmiechu. Kształtki jak sama nazwa wskazuje posiadają wszelkiego rodzaju formy (kwadraty, prostokąty, półksiężyce, walce itp.). Są nieocenioną pomocą przy zajęciach, które wspierają rozwój motoryki dużej. Klocki świetnie nadają się do naukizarówno kolorów jak i do tworzenia zbiorów.

PRACOWNIA GOSPODARSTWA DOMOWEGO

Pracownia gospodarstwa domowego za cel stawia sobie wpojenie i utrwalanie pozytywnych nawyków żywieniowych.

Podczas prowadzonych zajęć wychowankowie zapoznają się ze sposobami przyrządzania prostych potraw: zup, sałatek, deserów, ciast. Poznają urządzenia kuchenne
i zasady posługiwania się nimi. Pracują przy pomocy urządzeń AGD takich jak: roboty kuchenne, kuchenka mikrofalowa i kuchenka elektryczna.

Zajęcia prowadzone w pracowni gospodarstwa domowego uczą uczestników zaradności, odpowiedzialności i pracy zespołowej.


SALA GIMNASTYCZNA

To duży, nowoczesny obiekt. Posiada zaplecze sanitarne, szatnie, magazyn sprzętu sportowego. Tu odbywają się grupowe zajęcia ruchowe dla dzieci i młodzieży, a także imprezy szkolne i ośrodkowe.


Copyright © 2015 Specjalny Ośrodek Wychowawczy w Mocarzewie. Wykonanie:A.Bedyk. All Rights Reserved.