„Nauka może stać się dla dzieci ciekawą
i zajmującą, jeżeli będzie opromieniona jasnym światłem
myśli, uczuć, twórczości, piękna i zabawy”
W. Suchomliński
Prowadzaca: s. Agnieszka Łukasińska
Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich chętnych wychowanków naszego Ośrodka, ale zwłaszcza dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, odbywają się w małych grupach 5-8 osobowych. Czas trwania zajęć wynosi 60 min. w tygodniu dla poszczególnej grupy wychowanków. Program zajęć i treści dostosowane są do indywidualnych możliwości uczestników.
Nadrzędnym celem zajęć jest stymulowanie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego poprzez zabawę i różne formy aktywności muzycznej.
Podczas zajęć wykorzystywane sa różne metody i formy pracy z dziećmi w tym m. in.:
Zabawy z chustą Klanzy
Elementy ruchu rozwijającego Weroniki Sherbourne
Zabawy relaksacyjne i odreagowująco- wyobrażeniowe
Zabawy kreatywne, rozwijające aktywność twórczą i talenty
Elementy metody Orffa i Labana oraz pedagogiki zabawy
Zabawy i ćwiczenia usprawniające i kształtujace poczucie rytmu
Uczestnictwo w zajęciach i czas ich trwania jest uzależniony całkowicie
od potrzeb i możliwości dzieci !!!
Zabawy muzyczno - ruchowe pozytywnie wpływają na:
- - wprowadzenie wewnętrznego ładu i uporządkowania poprzez ruch i emocje wypływające z percepcji muzyki,
- - współżycie i współdziałanie (wzajemne pomaganie i służenie pomocą),
- - kształtowanie umiejętności samoopanowania i aktywności dziecka do podejmowanej czynności,
- - kształtowanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
- - kształtowanie poczucia rytmu,
- - kształtowanie świadomości muzycznej, spostrzegawczości, szybkości orientacji,
- - świadome ( rozwijanie sprawności motoryki dużej),
- - kształtowanie słuchu fonematycznego, wrażliwości muzycznej,
- - eliminowanie skłonności do ruchów mimowolnych dziecka upośledzonego poprzez odtwarzanie rytmu muzyki,
- - kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
Zajęcia przynoszą dzieciom wiele radości, dzięki wspólnej radosnej zabawie mogą rozładować napięcia i negatywne emocje nagromadzone w ciagu dnia lub wynikajace z różnych wewnętrznych lub zewnętrznych czynników, które czasami trudno jest dzieciom nazwać i okreslić, a wystarczy odrobina radości, miłości i ciepła, by o nich zapomnieć.