Zajęcia prowadzi p. Artur Durmaj. Zajęcia oprócz majsterkowania są zajęciami technicznymi. Prowadzone przy muzyce w klimacie zaufania, przyjaźni, bliskości oraz pobudzania aktywności uczestników, są to zajęcia o charakterze działalności praktycznej. Majsterkowanie ma wymiar pożyteczny. To umiejętność ceniona w domu, pracy i szkole. Nasi wychowankowie lubią majsterkowanie, czują że ich praca jest użyteczna i doceniana. Cechuje ich pewna zręczność manualna i precyzja ruchów, co pozwala im na wykonywanie złożonych czynności, będących podstawą majsterkowania i zachowania bezpieczeństwa w trakcie używania narzędzi takich, jak: młotek, obcęgi, imadła itp.
Zajęcia z majsterkowania są bardzo skutecznym sposobem na pracę z grupą wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie, gdyż działanie przez sztukę jest ważnym elementem procesu rewalidacyjnego.
Cele zajęć:
© sprzyjają ogólnemu rozwojowi wychowanków, ich integracji, łagodzeniu napięcia u jednostek nadpobudliwych i pobudzaniu do działania dzieci apatycznych.
©rozwijają myślenie twórcze, wyobraźnię przestrzenną, spostrzegawczość,
©ułatwiają zapamiętywanie,
© uczą prostoty, estetyki, cierpliwości, dokładności i dyscypliny.
Na zajęciach tych wychowanek ma szansę zaprezentować wykonane przez siebie wyroby, ma możliwość poszerzenia wiadomości i umiejętności potrzebnych do wykonania określonego zadania.